A pályázatunk keretén belül Soft skill ismeretre irányuló képzések megvalósítását tervezzük. A pályázat kitűzéseihez illeszkedve munkatársaink és vezető beosztású kollégáink ismereteinek, kompetenciáinak fejlesztése a célunk, mellyel működésünk és termelékenységünk javítását szeretnénk megalapozni.
A projektek keretében megvalósuló képzéseink bemutatása:
Képzés megnevezése:
Együttműködésfejlesztés és hatékonyságnövelés
A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevők megtanulják a mindennapi munkaéletben fellelhető társadalmi csoportjain belüli: pl. társadalmi, munkahelyi, közösségi, közösen megoldandó feladatok, problémák kezelését. A résztvevő képessé válik a különböző csoportszerepek megkülönböztetésére. A képzésen részvevő meg tudja állapítani a kompromisszum és a konszenzus közötti különbséget, és képes lesz a harmonikus együttműködő munkakörnyezet kialakítására. A képzés további célja, hogy növelje a résztvevők hatékonyságát, kialakítsa bennük folyamatszemléletet és a hatékony időmenedzsment alapjait.
Tartalma:
Együttműködés és csoportszerepek.
A csoporton belüli együttműködés alapjai
Csoporton belüli szerepek a Belbin teszt alapján
Az együttműködés fogalma
Az együttműködő magatartás jellemzői
A kompromisszum és a konszenzus közötti különbség
Kooperációs hibák felismerése és kezelése.
Folyamatoptimalizálási gyakorlatok: folyamatszerepek, megállapodáskötés és folyamatmodell. Munkavégzési értékek.
A hatékonyság szempontjai: értékteremtési, munkavégzési és szervezeti hatékonyság.
Time menedzsment alapok: az idő urai
Időrablók és időnyerők
Időszemlélet és hatása a mindennapi munkavégzésre.
Időmenedzsment technikák: pomodoro, sürgős-fontos, gördülő tervezés, időterv készítése.
Priorizálás és kontrollszintek.
Képzés megnevezése:
Asszertív kommunikáció (16 óra)
A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje az asszertív kommunikáció sajátosságait és képes legyen alkalmazni azt.
Tartalma:
Kommunikációs stílusok (agresszív,passzív, asszertív)
Asszertivitás fogalma – asszertív kommunikáció bemutatása
Kommunikációs gátak – Azt mondom, amit ténylegesen mondani szeretnék?
Kommunikációs serkentők (pl. Én-állapotok, Én-üzenetek)
Érzelmek és szükségletek az asszertív kommunikációban
Konfliktus mindennapi megjelenési formái
Asszertív technikák alkalmazásának lehetőségei az üzleti- és a magánéletben
Gyakorlati példák bemutatása elemzése
Szituációs gyakorlatok folyamatos visszajelzéssel
Képzés megnevezése:
Hatékony kommunikáció és kommunikációs gyakorlatok: tárgyalástechnika
A képzés célja:
Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. A kommunikáció sokrétűsége és folyamatos változása miatt szükséges, hogy időközönként felelevenítsük ismereteinket és egy csokorba gyűjtve kiegészítsük új tudásokkal. A képzés célja épp emiatt az, hogy a résztvevő, túlnyomórészt kommunikációs gyakorlatokon keresztül olyan szintre jusson el, hogy a mindennapi életben felmerülő kommunikációs helyzetekben magabiztos, felkészült és hiteles legyen. A képzés további célja, hogy fejlessze a résztvevők tárgyalási kommunikációs képességét.
Tartalma:
A kommunikáció alapmodellje. A magyar nyelv sajátosságai, szemantika, grammatika, stilisztika.
Kommunikációs alapfogalmak, verbális és non-verbális kommunikációs eszközök és technikák rendszere.
A tárgyalás részei: felkészülés, tárgyalás, utógondozás – és a hozzájuk kapcsolódó kommunikációs stratégiák és eszközök.
Az ártárgyalás jellemzői. Nehéz emberek kezelése, tipikus tárgyalási helyzetek. Tárgyalási stratégiák a DISC típusok szerint, és az ezekben alkalmazandó kommunikációs technikák. Szituációs gyakorlatok: tárgyalási helyzetek.
Képzés megnevezése:
Vezetők fejlesztése: agilis szemlélet, eszköztár és technikák
A képzés célja:
Interperszonális kapcsolataink esetében többször előfordulhat, hogy vezetői szerepbe kerülünk. A képzés célja, hogy a résztvevő olyan tudásokkal, képességekkel vértezhesse fel magát, amelyek vezetői kompetenciáit gazdagítják, különös tekintettel arra az agilis módszertanra. A képzés célja, hogy a résztvevők megértsék, hogy mit jelent az agilitás, milyen személetet kíván és hogyan lehet ezt a vezetői munkára alkalmazni.
Tartalma:
Az agilis módszertan és szemlélet története, kialakulásának környezete.
Az agilis módszertan lényege, a szemlélet alapjai
Agilis vezetői eszközök és felhasználásuk a mindennapokban
Agilis vezetői technikák és adaptációjuk a mindennapi vezetői munkában.
A hagyományos és az agilis vezetés közötti különbségek
Esettanulmány közös feldolgozása
Szituációs gyakorlat: vezetői problémák és helyzetek feldolgozása agilis szemlélettel.
Képzés megnevezése:
Hatékony kommunikáció: szemléletfókuszú ügyfélszolgálati kommunikáció
A képzés célja:
Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. Nincs ez másképp az ügyfélszolgálati munka során sem, sőt, itt kiemelten fontos, hogy hatékonyan kommunikáljunk. A cél, hogy a résztvevők megismerkedjenek az ügyfélszolgálati kommunikáció sajátosságaival, szemlélettől a konkrét technikákig.
Tartalma:
A kommunikáció alapmodellje az ügyfélszolgálati munkában
Az ügyfél szó jelentése (külső és belső ügyfelek)
Az ügyfélszolgálat fogalma: részleg vagy szemlélet?
Az ügyfélnek mindig igaza van? - mit tegyünk, ha mégsem?
A nemet mondás gyakorlata: hogyan mondjunk nemet, hogy az ügyfél elégedett legyen?
Érvelési gyakorlatok: meggyőzés vagy rábeszélés?
A logos, pathos és ethos jelentése és alkalmazása
Problémás ügyfelek kezelése
Nyitási és zárási technikák
Hogyan mérjük ügyfeleink elégedettségét?
Szituációs gyakorlatok az ügyfélszolgálati kommunikációra a képzés teljes hosszában, valamint ezeknek a gyakorlatoknak a feldolgozása, visszajelzések a résztvevőknek.
Képzés megnevezése:
Központban a személyiségfejlesztés: visszajelzési technikák (16 óra)
A képzés célja:
Az egész életen át tartó tanulás egyik kulcspontjának nevezhetjük önmagunk megismerését. Ahhoz, hogy hatékonyak legyünk a mindennapi életünkben és a munkahelyünkön egyaránt fontos, hogy kellő önismerettel rendelkezzünk. Cél, hogy a résztvevő, a kellő önismeret birtokában hatékonyan tudja alkalmazni a visszajelzés technikáját.
Tartalma:
Önértékelési módszerek
Személyiségtípusok feltárása
Extrovertált és introvertált személyiségek elemzése
Személyiségfejlesztési terv elkészítése
Motiváció
Aktív figyelem módszere
A kérdezéstechnika eszköztára
Visszajelzés kritériumai
Visszajelzés lépései
Visszajelzési technikák
Képzés megnevezése:
Konfliktuskezelés és stresszkezelés, a kiégés megelőzése (16 óra)
A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje a konfliktus és konfliktuskezelés alapvető témakörét (fogalma, megnyilvánulási formái, okai), elsajátítson különféle konfliktuskezelő technikákat, amelyek sikeres alkalmazása hozzásegítik az asszertív konfliktuskezeléshez. A képzés további célja, hogy a résztvevők értsék az eu-stressz és a dissztessz közötti különbséget, felismerjék saját stresszfaktoraikat és preventív és reaktív technikákkal képesek legyenek csökkenteni a káros stresszt az életükben.
Tartalma:
Konfliktus elméleti háttere (fogalma, megnyilvánulási formái, lehetséges okai). Asszertivitás fogalma, kommunikációs gátak, kommunikációs serkentők (pl.: Én-üzenetek) témaköre, ezek gyakorlatban történő kipróbálása. Konfliktus mindennapi megjelenési formáinak feltérképezése, különféle konfliktuskezelő technikák megismerése, ezek gyakorlatban történő kipróbálása, a saját konfliktuskezelő technika kialakítása, begyakorlása.
Szituációs gyakorlat a stressz hatásainak demonstrálására. A stressz fogalma Selye János nyomán (eu-stressz és disstressz, fiziológiai alapok, folyamatok a testben, biológiai háttér). A stressz jelei (fizikai, mentális). A stressz hatása: rövid és hosszú távú hatások. A stresszmentes állapot jellemzői Saját stresszfaktorok beazonosítása. Stressz és kiégés összehasonlítása. Különbségek azonosítása. A kiégés fogalma, rizikócsoportok, a kiégés fázisai és ezek jellemzői.
A kiégés megelőzésének módszerei. Stresszfaktorok minimalizálási technikái. A mindennapi feszültség levezetési módszerei. Preventív és reaktív stresszkezelő módszerek.
Szituációs gyakorlat a tanultak gyakorlására, visszajelzések, önreflexiók.
Képzés megnevezése:
Felkészülés a zöld átállásra (16 óra)
A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevők tisztában legyenek a zöld átálláshoz, a fenntartható környezeti működéshez kapcsolódó alapismeretekkel, valamint ezeket az ismerteket képesek legyenek alkalmazni a mindennapi életükben, különös tekintettel a munkafolyamataikra. További célja a képzésnek, hogy segítse a résztvevők hatékony cselekvését a mindennapi tevékenységük során felmerülő környezeti, fenntarthatósági problémák, kihívások és lehetőségek kapcsán.
Tartalma:
A körforgásos gazdaság elemei és ezek hatékonysága, az irányok meghatározása: megelőzés és minimalizálás; újrahasználat; újrahasznosítás; visszanyerés; lerakás.
Gyakorlatok a téma saját környezetben való alkalmazhatóságával kapcsolatban.
Az erőforrás-hatékonyság fogalma, módszerei
Gyakorlatok a téma saját környezetben való alkalmazhatóságával kapcsolatban.
Újrahasznosítással kapcsolatos gyakorlati ismeretek és készségek
Gyakorlatok a téma saját környezetben való alkalmazhatóságával kapcsolatban.
A klíma-változással, az üvegházhatású gázok kibocsátásával kapcsolatos összefüggések ismertetése, a kibocsátás csökkentésére vonatkozó ismeretek.
Gyakorlatok a téma saját környezetben való alkalmazhatóságával kapcsolatban.
A környezeti károk megelőzésével, csökkentésével, a károk helyreállításával kapcsolatos ismeretek és készségek fejlesztése
Gyakorlatok a téma saját környezetben való alkalmazhatóságával kapcsolatban.
Képzés megnevezése:
Haladok a korral - informatikai ismeretek: excel (haladó) (16 óra)
A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje a Microsoft Office egyik leggyakrabban használt termékének, programjának használatát, képes legyen táblázatot szerkeszteni, abban dolgozni, mindösszesen fejlessze az infokommunikációs, digitális készségeit. A képzés kifejezetten az excel haladó szintű használatának elsajátítását tűzi ki célul a minél hatékonyabb és magasabb szintű felhasználói kompetencia elsajátításával.
Tartalma:
Adatok rendszerezése, összefűzése, szétválasztása, szerkesztése
Függvények használata magasabb szinten (pl. FKERES, összetett HA függvény, SZUMHA, ÖSSZEFŰZ stb.)
Diagramok készítése: adatok a diagramokhoz, diagramtípusok, létrehozás, módosítás, vizuális effektusok.
Szűrés és sorba rendezés magasabb szinten (színek, értékek összehasonlítása, rendezése)
Pivot táblák létrehozása, kezelése, rendszerezése, adatok összehasonlítása (kimutatások, jelentések készítéséhez)